In 2023 -ronde 1- hebben wij de volgende jonge podiumkunstenaars ondersteund:

Theatervoorstelling 'Klotewerk' - Konstantinos Vasilakopoulos

image0_edited.jpg

Voor een foodtruck in het Amsterdamse Bos staan mensen in de rij te wachten op een hotdog. In de truck zien we een vrouw die door sociale omstandigheden niet in staat is om de hel van haar leven te ontlopen of die als tijdelijkheid te ervaren. Wat blijft er dan van haar over?

Misschien heeft de samenleving haar uitgekotst. Die samenleving zijn wij. Zou ze verdoemd zijn tot de anonimiteit of zegt haar leven meer over ons dan we zouden willen. Klotewerk is een gewelddadige, duistere komedie waar we genot tot ons nemen als fastfood en worden verleid om niet langer de ogen te sluiten voor situaties die we liever vermijden. Wie bedient ons in onze grillige verlangens?

Performance installatie 'Beyond Consent'- Kas Pijs & Didi Kreike

Relnacht-Foto-Prins-de-Vos-1-min.jpeg

Beyond Consent is een interactieve hybride performance installatie van modulair collectief R3LN4CHT. Dit nieuwe collectief, geïnitieerd door theatermaker Didi Kreike en creatief producent Kas Pijs, stelt in de nieuwe voorstelling de dynamiek tussen privacy en voyeurisme op de proef.
Beyond Consent zoomt in op de individuele ervaring in relatie tot (persoonlijke) grenzen, seksualiteit, en (ethische vormen van) transgressie en is een gedachte-experiment in tastbare vorm dat aan den lijve moet worden ondervonden — ‘If the answer is yes, keep asking’.

Dansvoorstelling 'Time of my life' - Linde Wagemakers

Melissa Schriek.jpg

Een wereld van overweldigend veel prikkels laat ons vastlopen als een oude elpee. We proberen los te laten om ruimte te geven aan het nieuwe, maar raken verdrukt in onze ontwikkeling. Verstrikt in het beklemmend momentum van de dood nemen drie dansers het publiek mee in hun zoektocht naar een uitweg tijdens Time of my life
Danskunstenares Linde Wagemakers creëerde deze hedendaagse dansvoorstelling als haar debuutvoorstelling. Gefascineerd door de dood als een vorm van transformatie, en geraakt door haar aftakelende omgeving die in deze transformatie bleef haperen, startte zij het proces.

Scholing Post-master Guild Hall - Roza Herwig

Roza portret blauw_edited.jpg

De veelzijdige mezzosopraan Roza Herwig zingt, acteert, presenteert, regisseert, speelt viool en schrijft toneelteksten. Roza behaalde met verve haar Bachelor zang op het Conservatorium van Amsterdam en haar Master aan de beroemde Guildhall School of Music & Drama in Londen. Naast solozang met o.a. het NNO, Phion, de Bauhaus Band en het NKO, geeft Roza vele concerten, recitals en kleurrijke, vernieuwende performances. Zo zong ze o.a. in het Muziekgebouw en was ze meermaals te horen op verschillende festivals, op Radio4 en in TV-programma Podium Klassiek. Roza speelde haar eerste hoofdrol in een operaproductie van Pierrot Lunaire in München en nam de rol van Cherubino op zich in een productie van Le Nozze di Figaro in Londen. Mede dankzij de steun van de Olland Buisman Stichting kan Roza de Artist Diploma volgen op Guildhall, een post-master voor excellente studenten met grote eigenheid en artisticiteit.