In 2022 -ronde 2- hebben wij de volgende jonge podiumkunstenaars ondersteund:

Theaterconcert 'ELMERS' - Merel Pauw

Merel_Pauw.png

Met ELMERS zet rapper Elmer, het alter ego van acteur, theatermaker en muzikant Merel Pauw, de volgende stap in hun carrière. ELMERS, dat wordt gemaakt in samenwerking met Paradiso Melkweg Productiehuis, is een multidisciplinair hiphop-project dat bestaat uit een EP van zeven tracks, een theatraal concert en geënsceneerde content op sociale media. In ELMERS splitst Elmer op in drie verschillende Elmers, en belicht daarmee de verschillende, soms tegenstrijdige, karaktereigenschappen die er in één persoon kunnen bestaan. ELMERS geeft tegengeluid aan artiesten die pretenderen “zichzelf” te zijn op het podium en via sociale media.

Muzikale voorstelling 'Songs for Solace'- Chieko Donker Duyvis

305892113_492075649417599_6841060091166462042_n.jpg

Songs for Solace is een muzikale voorstelling van zangeres, celliste en componiste Chieko Donker Duyvis over eenzaamheid, geborgenheid en de

multiculturele belevingswereld met al haar kleuren en tegenstellingen.

Eigen composities geïnspireerd door klassiek, jazz en Latijns Amerikaanse volksmuziek worden op creatieve wijze verbonden door haar multiculturele ensemble dat je meeneemt in een sprookjesachtige klankwereld met muziek uit alle windstreken.

Chieko Ensemble is een poel van jonge makers die samen improviseren en componeren, een broedplaats waar verschillende culturen samenkomen tot een uniek geluid.

Theatervoorstelling 'TRANSIT' - Tom de Ronde

DeRoo&DeRonde September 2022 (HIGH QUALITY) (by Joshua Walter � Nocturmax.com) (1 of 8).jp

Mime Theatercollectief DeRonde/Deroo maakt hun tweede voorstelling.

Na de melancholische wereld van After The Echo komen ze nu met TRANSIT - fasten your seatbelt, there’s no estimated time of arrival.

TRANSIT is een surreële fysieke voorstelling over het ‘ertussenin’ vast zitten. In realiteit zijn we vaker onderweg dan dat we ergens arriveren: het gaat om de reis, niet om de bestemming. Je bent gewaarschuwd voor de turbulentie.

Theatervoorstelling 'Het Donker ' (5+) - Sonja van Ojen

Schermafbeelding 2023-03-06 om 16.31.27.png

Sonja van Ojen (1996) is beeldend theatermaker met voorliefde voor het tot leven wekken van het levenloze. Ze biedt een podium voor alles waar we gewoonlijk maar weinig aandacht voor hebben en rekt de grenzen tussen jeugd- en volwassenen theater op.
Samen met Hendrik Kegels begon ze het collectief Plankton waar hun gezamenlijke- en solowerk een thuis vinden. In haar nieuwe voorstelling Het Donker (5+) komt het donker tot leven en laat iedereen schrikken. Maar wat zit er eigenlijk in het donker verscholen?
De voorstelling gaat over bang zijn voor het onbekende, de controle te verliezen, en hoe het toeval toelaten iets moois kan zijn.