In 2017 hebben wij de volgende jonge podiumkunstenaars ondersteund:

Stemtraject Ivo Schot

Ivo Schot (1990) studeert in 2012 als basgitarist en sessiemuzikant af aan de Fontys Rockacademie in Tilburg. Tijdens zijn studie volgt hij een jaar lang lessen aan de Popakademie te Mannheim (DE).
De afgelopen jaren heeft hij in veel verschillende constructies liedjes geschreven: voor bandjes, in theater en andere artiesten. Het zingen in het projecten en het uitvoeren van eigen nummers werd zo steeds belangrijker.

Door overmatig stemgebruik ontstonden er afgelopen herfst stemproblemen. Olland Buisman ondersteund Ivo bij het herstel en de ontwikkeling naar een betere techniek. Hij zal hiervoor zanglessen volgen bij Yori Swart en Logopodie bij Henriëtte Hertoghs.

Een greep uit zijn werk:
www.suitmusic.com

www.rauwvlees.nu

www.fortheloveofbass.com

www.suncitytwo.com

Voorstellingsproject Dorien van Gent

Dorien van Gent (1993) studeerde in 2015 af aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie. Op het ITs Festival dat jaar won ze met haar voorstelling Brieven aan Wolf zowel de Parade Parel als de Publieksprijs. De Olland-Buismanstichting ondersteunde van Gent bij de ontwikkeling van haar tweede solo-project: Papa Was A Rolling Stone. De voorstelling was zowel te zien op het Wilhelmina Huiskamerfestival als het Amsterdam Fringe Festival.
Over Papa Was A Rolling Stone schreef het Parool: “Tussen alle experimentele en zoekende jonge makers staat hier ineens een gedegen artiest, die vakkundig werk aflevert op het snijvlak van muziektheater en kleinkunst. Het is pas haar tweede soloproject, maar doet absoluut uitkijken naar meer.”

Scholingstraject Chloë Elsenaar

Voorstellingsproject MAN | CO

MAN || CO (fonetisch: manco) maakt theatrale dansvoorstellingen met een frisse en dynamische beeldtaal. Kenmerkend zijn de razend gedetailleerde handelingen die een dwingende eigen wereld scheppen. De voorstellingen zijn energiek, brutaal en sensueel.
In The winner takes it all wordt macht onder de loep genomen. Een fysieke voorstelling over “winnaars”, non-verbale communicatie en manipulatie.

MAN || CO bestaat uit vijf jonge dansmakers en is opgericht in 2015. Het collectief kenmerkt zich door een eigen dansidioom en ondernemende houding. Niet voor niets hebben ze op het Café Theater Festival de juryprijs en twee podiumprijzen gewonnen. Het afgelopen jaar heeft MAN || CO een professionaliseringsslag doorgemaakt met de The winner takes it all als knallend startschot.

Oscar Back Concours – Chloë Elsenaar

Het Oscar Back Concours is een onderdeel van het Nederlandse Vioolconcours. De missie van dit concours is om jong viooltalent uit te dagen om te excelleren als violist en musicus op hoog niveau. In het jaar 2018 heb ik zelf mogen deelnemen. Hierbij heb ik veel ervaring opgedaan en mijzelf verder ontwikkeld als violist. Ook in het halve jaar voorafgaand aan mijn deelname, heb ik veel geleerd. Ik heb extra lessen van mijn hoofdvakdocent Adriaan Stoet gekregen, veel repetities gehad met pianist Tjako van Schie die mij bij het concours zou begeleiden, try-outconcerten gegeven en een performance + filmpje gemaakt wat ik als opdracht had gekregen voor de tweede ronde. De Olland- Buisman stichting heeft mij hierbij financieel willen steunen.

Aanschaf Piccolo Erica Vogel